Excel – Tyhjien solujen/rivien poistaminen

Tyhjien rivien etsimisen voi tehdä Excelissä suodattamalla tai etsi-toiminnolla. Suodatuksen avulla tyhjät rivit on helppo poistaa. Etsi-toiminnolla soluihin voi helposti täydentää puuttuvaa sisältöä.

Suodatus

  1. Valitse taulukon alue.
  2. Siirry välilehteen Data.
  3. Klikkaa painiketta Filter.
  4. Klikkaa alaspäin osoittavaa nuolenkärkeä sen sarakkeen kohdalla, josta haluat etsiä tyhjiä soluja.
  5. Poista ruksit klikkaamalla Select All -valintaa.
  6. Valitse listan loppuun valinta Blanks. Nyt taulukosta näytetään vain tyhjät solut.
  7. Valitse tyhjät rivit raahaamalla rivinumeron päällä.
  8. Klikkaa oikealla painikkeella valitulla alueella.
  9. Valitse Delete.

Etsi-toiminto

  1. Valitse ensin alue, josta haluat etsiä tyhjiä soluja. Voit valita esimerkiksi koko sarakkeen klikkaamalla sarakkeen kirjaimen päällä.
  2. Klikkaa Kiikari-painiketta Find & Select (Etsi ja valitse). (Se löytyy uudemmissa Exceleissä oikeasta reunasta.)
  3. Valikosta löytyy vaihtoehto Go to Special (Siirry määräten).
  4. Ikkunasta valitaan Blanks (Tyhjät).
  5. Klikkaa oikealla painikkeella yhtä valituista soluista.
  6. Valitse Delete ja sitten ikkunasta Entire row.

Julkaistu

kirjoittaja

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *