Tyhjien rivien etsimisen voi tehdä Excelissä suodattamalla tai etsi-toiminnolla. Suodatuksen avulla tyhjät rivit on helppo poistaa. Etsi-toiminnolla soluihin voi helposti täydentää puuttuvaa sisältöä.
Suodatus
- Valitse taulukon alue.
- Siirry välilehteen Data.
- Klikkaa painiketta Filter.
- Klikkaa alaspäin osoittavaa nuolenkärkeä sen sarakkeen kohdalla, josta haluat etsiä tyhjiä soluja.
- Poista ruksit klikkaamalla Select All -valintaa.
- Valitse listan loppuun valinta Blanks. Nyt taulukosta näytetään vain tyhjät solut.
- Valitse tyhjät rivit raahaamalla rivinumeron päällä.
- Klikkaa oikealla painikkeella valitulla alueella.
- Valitse Delete.
Etsi-toiminto
- Valitse ensin alue, josta haluat etsiä tyhjiä soluja. Voit valita esimerkiksi koko sarakkeen klikkaamalla sarakkeen kirjaimen päällä.
- Klikkaa Kiikari-painiketta Find & Select (Etsi ja valitse). (Se löytyy uudemmissa Exceleissä oikeasta reunasta.)
- Valikosta löytyy vaihtoehto Go to Special (Siirry määräten).
- Ikkunasta valitaan Blanks (Tyhjät).
- Klikkaa oikealla painikkeella yhtä valituista soluista.
- Valitse Delete ja sitten ikkunasta Entire row.
Vastaa