Kääk! Sotkuinen tietokoneen työpöytä ja asiakaspalaveri on alkamassa, jossa pitäisi jakaa ruutua. Ei hätää. Työpöydän kuvakkeet voi piilottaa nopeasti.
Windowsissa kuvakkeet voi piilottaa näin:
- Klikkaa työpöytää hiiren kakkospainikkeella (useimmin oikea hiiren painike).
- Valitse Näytä > Näytä työpöydän kuvakkeet (View > Show desktop icons).
Kun esitys on ohi, voit palauttaa kuvakkeet takaisin samalla tavalla.
MacOS:ssa ei valitettavasti ole yhtä näppärää tapaa. Macissa voi piilottaa valikkojen kautta vain kiintolevyt.
Macissa kuvakkeet voi piilottaa Päätteen (Terminal) komennolla:
- Avaa Pääte. Klikkaa Dockin Launchpad-kuvaketta, kirjoita hakukenttään Pääte ja klikkaa Pääte tai Avaa Finderissa /Apit/Lisäapit-kansio ja kaksoisklikkaa Pääte.
- Syötä komento piilottaaksesi kuvakkeet
defaults write com.apple.finder CreateDesktop false; killall Finder - Syötä komento tuodaksesi esiin kuvakkeet
defaults write com.apple.finder CreateDesktop true; killall Finder